Skrivet av: marquiz78 | juni 30, 2010

Måla fasad

Den senaste tiden har det varit väldigt långa dagar för oss. 1/7 blir vi av med byggställningen och vi ville försöka att hinna måla så mycket som möjligt på fasaden innan dess. Vi har koncentrerat oss på sånt som är ovanför vanlig ”steghöjd” dvs ovanför mittlivsbrädan. Och igårkväll (med en dags marginal) så blev vi klara! Vi har slitit som djur men det är oerhört skönt att ha alla höga partier målade så vi minimerar krånglet när vi ska måla fasaden.

Vi valde också att måla fasaden en nyans gråare så nu är kontrasterna mot det vita mycket tydligare. Det blev väldigt bra! Jag lägger upp bilder på det efter 1/7 då det syns bättre efter att ställningen tagits bort.

Garaget är hyffsat färdigt utvändigt. Det är iaf tätt men saknar dörrar, fönster, färg, takpannor och hängrännor å plåtar… Men det är iaf så vi kan ställa in saker och ställa bilen i skugga när vi jobbar. Vi är supernöjda med garaget. Förrådsutrymmet på garagevinden blev större än väntat, ungefär 4,5mx9,6m alltså nästan 45kvm med en maxtakhöjd på nästan 180cm i mitten. Detta gjorde att jag började fundera på om man inte kunde uttnyttja en del av utrymmet till annat än förråd och efter att ha klurat ett tag och lagt fram ett förslag så har jag fått S tillåtelse att genomföra planen. Men jag har lovat att inte lägga några pengar eller tankar på det förrän allt annat är klart så jag tänker inte nämna vad det är än, men ni som känner mig vet ju vilka intressen och drömmar/planer jag har så det är nog inte så svårt att lista ut vad man kan göra i ett utrymme på ca 4,5x7m där man inte behöver ta hänsyn till omgivning (ljudmässigt). Det kanske finns möjlighet till nya temakvällar i höst/vinter…

Bara 1,5v kvar till 6v semester… !!!

Nya bilder kommer inom kort…

//M


Svar

  1. Hmm, jag kanske skulle lyfta fram den idén till C, jag har ju ett litet snickarbodsprojekt som kommer att få en vind.


Lämna en kommentar

Kategorier