Skrivet av: marquiz78 | maj 11, 2010

Nycklar

Nu är det minsann dags för en uppdatering igen.

I fredags packade snickarna ihop efter sig och städade. De är inte helt klara men det är bara lite småjobb som återstår och det fixar de under den här veckan . Besiktning av stomresningen är bokad till 19/5. Hade gärna haft det tidigare men vår besiktningsman tillika KA är var uppbokad.

I helgen ösregnade det och vi passade på att åka till Bauhaus i Norrköping och shoppade verktyg, spik, skruv, bygglampa och annat smått å gott som behövs vid bygget. Under söndagen så var det bättre väder och då roade vi oss med att sortera den hög med bräder som snickarna lämnat efter sig. Det var bräder från monteringen som eg skulle slängas men vi tänker använda dom som stängselstolpar. Så i söndags rensade vi alla dom på spik plus att vi städa marken så gott vi kunde på spik och annat vasst så nu kan Leo springa runt utan att riskera att få trampdynorna sårade. Han hade redan lyckats få ett sår…

Igår invigde vi kap/gersågen och shoppade brandsläckare och ett ”första hjälpen paket”, brandfilt hade vi redan. Så nu kan vi klanta oss och ändå ha möjlighet att överleva… 😉

Vi har även hämtat ut låskolvar som vi monterade på byggdörren så nu är huset låst! Det var vår ”riktiga” lås vi hämtade så vi slipper byta sen när vi installerar de riktiga dörrarna. När jag skulle hämta ut nycklar å låskolvar så såg jag att de hade ”specialnycklar” så jag slog såklart till på en sån. ”Tyvärr” hade de ingen LHC nyckel till S för LHC hade valt att inte vara med i den produkten. ”Oj vad synd” sa jag å shoppade glatt en annan till mig själv…

Ikväll ska vi på matlagningskurs med Klimatsmarta hushåll som vi är delaktiga i. Det ska bli intressant! Undrar om det kommer kännas som hemkunskapen i skolan igen? Hoppas inte det. För någon vecka sedan så var vi på besök hos en cykelhandlare här i stan och fick en genomgång om hur man tar hand om sin cykel och en liten uppdatering på vilka nyheter som är på G inom cykelvärlden. Kanske ingen världsomvälvande  information men det var trevligt. Och vi som är med i projektet ska få en gratis cykelservice och en cykelhjälm. Det var verkligen behövligt! S har länge velat köpa en cykelhjälm och jag måste ju ha en när jag ska delta i min första multisporttävling i sommar. Jag har ju precis köpt en ny cykel för den tävlingen å den behöver ju inte servas men vi har ju 4 andra cyklar som alla är i stort behov av service så det passade hur bra som helst. Ska lämna in dom så snart vi hittat nycklarna till låsen, de försvann tydligen när vi flyttade…

//M


Svar

  1. Jäklar vad spännande det skall bli att komma ner och kolla in bygget på plats till helgen. När man kollar på bilderna undrar man dock på hur kaxig man kommer att vara där uppe på nocken… Lycka till med besiktningen, vi hörs till helgen!!!


Lämna en kommentar

Kategorier